Τα Ολύμπια Νέα

Κοινωνικά

Αποχή από τη συγκρότηση τριμελών Ομάδων

 

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίαςgeymata-4

 

Αποχή από τη συγκρότηση των 3/μελών Ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης κύρηξε ο ΣΕΠΕ Πιερίας, καλώντας τα μέλη του να μην συγκροτήσουν με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων καμιά τέτοια ομάδα εκπαιδευτικών στα σχολεία και νηπιαγωγεία.

 

Όπως επισημαίνει ο ΣΕΠΕ οι ομάδες συγκροτούνται και στα νηπιαγωγεία που δεν υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος τους τμήμα Ένταξης άρα και Εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής.

Μέχρι τώρα η ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου ήταν να εντοπίσουν προβλήματα και να γράψουν μια Παιδαγωγική Έκθεση προς το ΚΕΔΥΥ για να ακολουθήσει η εξέταση από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΥΥ.

 

Δαιδαλώδης η διαδικασία

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ, αφού περιγράφει τα 10 χρονοβόρα βήματα, τονίζει ότι πρόκειται για μια διαδικασία διάγνωσης δαιδαλώδης με απαιτήσεις τεράστιου χρονικού διαστήματος με πολλές ενέργειες δράσεις από το σχολείο (επικοινωνίας, παιδαγωγικής δράσης και τεράστιας γραφειοκρατίας και συνεδριάσεων) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προκύψει διάγνωση για τον μαθητή πριν από το μέσο της σχολικής χρονιάς! Κατά συνέπεια, σημειώνει, όλες οι περιπτώσεις των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παραμένουν στην τάξη χωρίς καμία απολύτως εκπαιδευτική υποστήριξη! Μάλιστα αυτό το εμφανίζουν ως καινοτομία στο όνομα της «συμπερίληψης». Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για τη αντιμετώπιση όλων των παιδιών,  να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή(!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση (! )και χωρίς να έχουν ειδικές γνώσεις για να κάνουν κάτι τέτοιο!

Επειδή  η προαναφερόμενη διαδικασία είναι χρονοβόρα, στην ουσία εξαναγκάζονται οι οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.

Η  διαπίστωση κενών και κατά συνέπεια και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής – παράλληλης  στήριξης περιορίζονται δραστικά.  Η συρρίκνωση των δομών της Ειδικής Αγωγής ξεκινάει άμεσα με την υλοποίηση αυτής της απόφασης. Δεν είναι τυχαίο ότι η απόφαση αυτή εκδόθηκε ταυτόχρονα με την κατάθεση στη Βουλή του Προσοντολογίου μέσω του οποίου χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης και της ανεργίας.

Για αυτή τη δράση οι εκπαιδευτικοί μέσω της «Αυτοαξιολόγησης – Αποτίμησης του έργου της Σχολικής Μονάδας»  θα αξιολογηθούν!!! Κατά αυτόν τον τρόπο η συγκρότηση και λειτουργία των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης αποτελούν μια σημαντική πλευρά της Αυτοαξιολόγησης-Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και των Εκπαιδευτικών τόσο από το Κ.Ε.Σ.Υ. όσο και από τους Συντονιστές.

Ως εκ τούτου, σημειώνει ο ΣΕΠΕ Πιερίας, συνεχίζουμε να στέλνουμε τους γονείς των μαθητών μας για απόκτηση διάγνωσης στα ΚΕΣΥ και συνοδεύουμε με παιδαγωγική έκθεση, όπως κάναμε μέχρι σήμερα.

Σε οποιαδήποτε προσπάθεια πίεσης για συγκρότηση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, επικοινωνούμε άμεσα με το Σύλλογο.

Ο Σύλλογος  αποφάσισε αποχή από τις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και καλεί τη ΔΟΕ να κάνει το ίδιο για όλη την Ομοσπονδία.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΟΥΝ για να συγκροτήσουν ομάδες υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Να υπενθυμίσουμε ότι δεν υπάρχει προθεσμία στο έγγραφο του Υπουργείου.

Επισημαίνουμε  ότι η απόφαση για τη συγκρότηση των ΟΕΥ είναι σύμφωνα με το νόμο απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και προτείνουμε στους συναδέλφους σε κάθε περίπτωση πίεσης για άμεση συγκρότηση των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης  - πράγμα εντελώς αδικαιολόγητο- να υιοθετούν το παρακάτω σχέδιο ως απόφαση του Συλλόγου  Διδασκόντων για το θέμα: «Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς η διαδικασία της διάγνωσης και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι αποκλειστικά έργο διεπιστημονικής επιτροπής.

Στη βάση αυτή θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

Ζητάμε άμεση στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη», καταλήγει στην ανακοίνωσή του.