Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Τους ενώνει ο… Θερμαϊκός

Δέκα δήμοι της Κεντρικής Μακεδονίας, συζητούν για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία

1

 

 

Να στηρίξει το εγχείρημα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας ζητούν 10 δήμοι της ΠΚΜ, μεταξύ των οποίων ο Δήμος Κατερίνης και ο Δήμος Πύδνας-Κολινδρού.

 

Πρωτοβουλία για να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό το έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλες περιοχές δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας, που βρίσκονται πέριξ του θαλάσσιου μετώπου, αναλαμβάνει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Σε συνεργασία με δέκα συνολικά δήμους: Πύδνας–Κολινδρού, Κατερίνης, Αλεξάνδρειας, Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού, επιχειρεί να αναδείξει το ζήτημα, ζητώντας από την πολιτεία να στηρίξει το εγχείρημα και να προχωρήσει το έργο μέσω ΣΔΙΤ.

Οι στόχοι του εγχειρήματος, αλλά και τα οφέλη που θα προκύψουν για δέκα παραθαλάσσιες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, αναπτύχθηκαν στη διάρκεια σύσκεψης που συγκάλεσε η ΠΕΔ-ΚΜ σε συνεργασία με το Δήμο Θερμαϊκού, παρουσία δημάρχων και εκπροσώπων φορέων από τους 10 Δήμους. Στη συνάντηση παρόντες ήταν επιστήμονες, με εξειδίκευση στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, από τη Βενετία και τη Σμύρνη, οι οποίοι αναφέρθηκαν στον τρόπο που σχεδιάστηκε και λειτουργεί η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στις δύο πόλεις, καθώς και στα σημαντικά οφέλη για τη διεθνή οικονομία και τον τουρισμό.

Οι δέκα δήμοι από ΘεσσαλονίκηΠιερία και Ημαθία με πρωτοβουλία του δήμου Θερμαϊκού και με τη στήριξη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) κατέθεσαν κοινή πρόταση για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η θαλάσσια συγκοινωνία.

Ο Διευθυντής Προγραμματισμού της Δημοτικής Επιχείρησης Θαλασσίων Αστικών Συγκοινωνιών του Δήμου Βενετίας κ. Gianluca Cuzzolin, τόνισε ότι μέσω των καναλιών 160 σκάφη, μικρά και μεγάλα, που είναι ενταγμένα στο δίκτυο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μεταφέρουν κάθε χρόνο 18 εκατ. επιβάτες, ενώ η καθηγήτρια της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστήμιου της Κωνσταντινούπολης, κ. Zuhal Ulusoy, η οποία σχεδίασε τις διευθετήσεις στο θαλάσσιο μέτωπο της Σμύρνης είπε ότι στον κόλπο της Σμύρνης λειτουργούν καθημερινά 120 καραβάκια, μεταφέροντας ετησίως 5 εκατ. επιβάτες. «Ο σχεδιασμός έγινε με βάση τα οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, προκειμένου να απαλλαγούν από το στρες και να απολαμβάνουν μια ήρεμη ζωή» τόνισε χαρακτηριστικά στην τοποθέτηση της η κ. Zuhal Ulusoy.

Στη διάρκεια της σύσκεψης οι δήμαρχοι ανέφεραν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να ληφθεί υπόψη η τεχνογνωσία από το Άμστερνταμ, το Αμβούργο, τη Βενετία και τη Σμύρνη.

Μια δεύτερη πρόταση, όπως τόνισαν, είναι οι δέκα δήμοι να είναι συνδεδεμένοι με τον ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει ώστε να γίνει σύμπραξη του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και η τρίτη πρόταση είναι η Εγνατία Οδός που χειρίζεται ένα μεγάλο κονδύλιο που προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 10 εκατ. ευρώ, άμεσα να κάνει αυτές τις υποδομές, ώστε να είναι έτοιμες προκειμένου ο οποιοσδήποτε επενδυτής ή το σύμπλεγμα των επενδυτών να συνδέσει την επένδυσή του με αυτές.