Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Νέο πλήγμα (και) για την Πιερία

38 νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό2014-10-20 12.00.17

 

Προβληματισμό και χλιαρές αντιδράσεις (προς το παρόν) προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να επιτρέψει την δημιουργία 38 σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.

Η απόφαση της κυβέρνησης και μάλιστα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, αναμένεται να πλήξει και την Πιερία η οποία οφελήθηκε σημαντικά από την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, αφού έγινε ο πρώτος παραθαλάσσιος προορισμός για πολλές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας. Προς το παρόν, οι πρώτες αντιδράσεις για την απόφαση της κυβέρνησης, έρχονται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ήδη ο Απόστολος Τζιτζικώστας συγκαλεί σύσκεψη των τεσσάρων Περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την ερχόμενη Δευτέρα Ο Απόστολος Τζιτζικώστας σε δήλωση για το θέμα ανακοινώνοντας την ανάληψη πρωτοβουλίας για την αλλαγή της σχετικής απόφασης της Κυβέρνησης, ανέφερε: «Η απόφαση της Κυβέρνησης και της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν συνολικά 38 σταθμούς διοδίων στο μεγαλύτερο οδικό άξονα της Βόρειας Ελλάδας είναι απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη αποτελεί αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της. Η λειτουργία 18 μετωπικών και 20 πλευρικών διοδίων είναι αντιαναπτυξιακή, καθώς οι επιπτώσεις της στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία θα είναι δραματικές. Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονές της αποτελούν τη βασική δίοδο για τις εξαγωγές μας, οι οποίες θα επιβαρυνθούν σημαντικά. Επίσης, επιβαρύνονται οικονομικά όλες οι εγχώριες δραστηριότητες μεταφορών και μετακινήσεων και συνεπώς τα οικονομικά των νοικοκυριών, που ήδη βιώνουν τις ανυπέρβλητες συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης. Αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό, με δεδομένο ότι στην Κεντρική Μακεδονία ο οδικός τουρισμός (που εξυπηρετείται κυρίως μέσω της Εγνατίας Οδού) είναι βασική πηγή εισοδήματος, αφού η Περιφέρειά μας είναι σταθερά ο πρώτος προορισμός πανελλαδικά για τους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες. Η απόφαση της Κυβέρνησης κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση και την καλώ να την επανεξετάσει. Υποθηκεύει την ανάπτυξη και το μέλλον όλης της Βόρειας Ελλάδας, ολόκληρης της χώρας».