Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Σαν να μην έγιναν ποτέ…

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεωνdscn5039

Έως και 30% η πτώση της εμπορικής κίνησης (και) στην αγορά της Κατερίνης κατά τις πρώτες εκπτώσεις του έτους

Για ακόμα μια χρονιά, η εμπορική κίνηση της αγοράς περιόδου εκπτώσεων βαίνει μειούμενη, με βάση και τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων, με μέσο όρο πτώσης 20,2%. Το αντίστοιχο ποσοστό μείωσης για τα Εμπορικά καταστήματα της Κατερίνης, ξεκινά από το -21% και φτάνει ακόμη και το -30%. Τα αποτελέσματα της έρευνας, απλά επιβεβαιώνουν αυτό που όσοι κινούνται στο κέντρο της Κατερίνης, έβλεπαν καθημερινά να συμβαίνει, αφού σε καμία περίπτωση δεν θύμιζε περίοδο εκπτώσεων άλλων εποχών.

Μία στις δύο επιχειρήσεις, στο σύνολο του δείγματος, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%, δύο στις δέκα μικρότερη του 20% και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις μεγαλύτερες από 50%. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες. Όσον αφορά τις πωλήσεις κατά την φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα. Οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 €, για το 2016, πραγματοποίησαν λιγότερες πωλήσεις το 2017 σε σύγκριση με το 2016, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 30.000 €. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017 σε σύγκριση με πέρσι, άνω του 40%. Περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις είτε μεταξύ 31% και 40%, είτε μεταξύ 21% και 30%. Τέλος μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 11% έως 20% και περίπου μία στις δέκα έως 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 €, αφού το 35% αυτών είχαν πτώση των πωλήσεων άνω του 40%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2016 άνω των 30.000 € είναι 19%. Η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών, για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν η πρώτη περίοδος της εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/1/2016 έως 31/1/2016. Επίσης ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά όσον αφορά την αγοραστική κίνηση μεταξύ των τριών δεκαπενθήμερων. Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιανουαρίου το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά. Μόλις το 2% των επιχειρήσεων έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% έχει επεκταθεί το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Το 83% των επιχειρηματιών που άνοιξαν το κατάστημά τους την Κυριακή δηλώνει ότι η κίνηση αυτή επιβαρύνει σε κάποιο βαθμό το λειτουργικό κόστος. Συγκεκριμένα το 13% απάντησε πάρα πολύ, το 28% πολύ και το 43% λίγο. Περίπου δύο στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι το γεγονός ότι ανοίγουν τις Κυριακές δεν έχει κανένα θετικό αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα του καταστήματός τους. Ένας στους πέντε απάντησε ότι η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί κατά λίγο και το υπόλοιπο 8% είτε κατά πολύ, είτε κατά πάρα πολύ. Σημ.: Η Περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017, πραγματοποιήθηκε από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 300 επιχειρήσεων σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.