Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Με 6 χρόνια καθυστέρηση…

Έως τέλος Μαρτίου παραδίδονται οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bb%ce%ae%cf%88%ce%b7%cf%82

Επόμενος στόχος του Υπουργείου, μέχρι το τέλος του 2018 η απομάκρυνση όλων των μετωπικών διοδίων και η μετατροπή της Εθνικής Οδού σε «κλειστή», ώστε ο χρήστης να καταβάλλει αντίτιμο μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύει

Το πλήρωμα του χρόνου πλησιάζει για τις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα, οι οποίες αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Μαρτίου. Οι συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων σήραγγες, αναμένεται όχι μόνο να συντομεύσουν (χρονικά) το ταξίδι από και προς την Αθήνα, αλλά κυρίως να προσφέρουν όλες τις συνθήκες ασφάλειας για οδηγούς και ταξιδιώτες.

Οι συγκεκριμένες σήραγγες είναι κομμάτι του Μαλλιακός – Κλειδί και ουσιαστικά ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σε ένα από τα πλέον δύσκολα τεχνικά τμήματα του ΠΑΘΕ. Η κατασκευή των σηράγγων ανατέθηκε το 2007 και είχε προθεσμία παράδοσης 2011. Με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πλέον εφικτή η παράκαμψη των Τεμπών, αλλά και των «στροφών» του Πλαταμώνα. Μετά από καθυστερήσεις, οικονομικές απαιτήσεις αναδόχου και παραχωρησιούχου του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου συνεχών προσπαθειών επανεκκίνησης ή επαναδιαπραγμάτευσης της αρχικής σύμβασης από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το έργο έχει κατασκευαστεί πλέον σε ποσοστό άνω του 90% και αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος Μαρτίου Το συγκεκριμένο τμήμα, κόστους κατασκευής άνω του 1,1 δισ. Ευρώ, περιλαμβάνει τρεις σήραγγες, με την Τ2, την δεύτερη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους 6 χλμ., να είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Το έργο επισκέφθηκε πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. «Γίνεται προσπάθεια και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε στο τέλος Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί και οι υπόλοιπες εργασίες, ώστε να πραγματοποιηθεί το όνειρο των γονιών και των παπούδων μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης», είπε ο υπουργός. Σχολιάζοντας τις οικονομικές διεκδικήσεις κατασκευαστή και παραχωρησιούχου, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε πως υπήρχαν αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων και μετά από διαπραγμάτευση εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατ.ευρώ. «Δόθηκαν λιγότερα χρήματα από εκείνα που είχαν επιδικαστεί. Επίσης, ζητήθηκαν από την παραχωρησιούχο 12 εκατ. ευρώ για πριμ επιτάχυνσης αλλα στη συμφωνία που κάναμε δεν δόθηκε ούτε 1 ευρώ. Το έργο είχε προχωρήσει πάρα πολύ και δεν υπήρχε λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης», είπε χαρακτηριστικά. Απαντώντας σε ερωτήσεις για τους σταθμούς διοδίων ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητόδρομους θα γίνουν οι σταθμοί διοδίων που είχαν προβλεφθεί στις αρχικές συμβάσεις και πως στόχος είναι στις αρχές του 2018, να μην έχουμε πουθενά μετωπικά διόδια και να υπάρχει το αναλογικό σύστημα διοδίων. Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί οτι το τμήμα Σκοτίνας-Ευαγγελισμού, είναι τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθήνα -Θεσσαλονίκη, που με την σειρά του είναι τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Ο ΠΑΘΕ που ξεκίνησε το 1970 με πρώτη εργολαβία το τμήμα Θεσσαλονίκη – Κλειδί, αλλά ακόμη δεν έχει κατασκευαστεί σε όλο του το μήκος. Ο ΠΑΘΕ,συνολικού μήκους 780 χλμ, ενδεχομένως να ολοκληρωθεί στο μέλλον. Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι δεν έχει ενταχθεί καν, σε προγραμματική περίοδο αλλά τουλάχιστον κοντά με το Μαλιακός – Κλειδί, αναμένεται να παραδοθεί ο δρόμος Κόρινθος – Πάτρα. Στα 47 χρόνια, που ο ΠΑΘΕ προσπαθει να κατασκευαστεί, αρχικά έγιναν τα εύκολα, τεχνικά τμήματα του άξονα, ενώ καθυστέρησαν τα δύσκολα τμήματα όπως τα Τέμπη, ο Πλαταμώνας και η Στυλίδα. Πρόκειται για τρία κομμάτια της Εθνικής Οδού, όπου κατά καιρούς έχουν σημειωθεί τα μεγαλύτερα δυστυχήματα κοστίζοντας τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους.