Τα Ολύμπια Νέα

Κοινωνικά / Κυριότερες Ειδήσεις

Σαν να μην έγινε ποτέ…

Φθινοπωρινό επτωτικό δεκαήμερο εκπτώσεωνkentrikh

Περισσότερα προβλήματα δημιούργησε, παρά βοήθησε τις εμπορικές επιχειρήσεις το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης

Ως μη γενόμενη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί (εκ του αποτελέσματος) η εκπτωτική περίοδος του Φθινοπώρου για τις εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας. Εξαίρεση δεν αποτέλεσαν ούτε οι εμπορικές επιχειρήσεις της Κατερίνης, οι οποίες είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται σε σχέση με την ίδια περσινή περίοδο κατά 20%.  

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κρατήσουμε, είναι οτι η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος δεν αποδίδει και αυτό φάνηκε για τρίτη συνεχή χρονιά», είπε μιλώντας στην «Επτά» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης. Για τον κ. Ρέχα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, αφού όπως υποστηρίζει, οι εμπορικοί σύλλογοι από την πρώτη χρονιά εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων (το οποίο στηρίχθηκε στο Βρετανικό μοντέλο) είχαν εντοπίσει τις βαθιές διαφορές μεταξύ των αγορών αλλά και των κλιματικών συνθηκών. «Στην Ελλάδα μέχρι τον Οκτώβριο έχουμε καλοκαίρι» αναφέρει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας οτι η αγορά «απέβαλλε» επί της ουσίας το συγκεκριμένο μέτρο.

Αποδεικνύεται πλέον, οτι οι μόνες εκπτωτικές περίοδοι που έχουν κάποια αξία για την αγορά είναι οι χειμερινές (Ιανουάριος-Φεβρουάριος) και οι θερινές (Ιούλιος-Αύγουστος). «Τα 10ήμερα εκπτώσεων, περισσότερα προβλήματα δημιούργησαν, παρά βοήθησαν τις εμπορικές επιχειρήσεις» υποστήριξε ο Κώστας Ρέχας, τονίζοντας οτι ο συγκεκριμένος θεσμός έχει φθίνει.

Δίνοντας μια συνολική εικόνα της αγοράς για το φθινόπωρο (που αποχαιρετούμε σε λίγες μέρες) ο κ. Ρέχας έκανε λόγο για «τραγικό Οκτώβριο και Νοέμβριο». Ωστόσο, δεν χάνει την αισιοδοξία του, όσον αφορά στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων η οποία αποτελεί την τελευταία ευκαιρία (του έτους) για τις επιχειρήσεις, ώστε να δουν να ανεβαίνει ο τζίρος τους.

Το κλίμα δεν είναι καλό, αλλά οφείλουμε να αισιοδοξούμε, είπε ο κ. Ρέχας. Οι καταναλωτές μόνο από το περίσσευμά τους μπορούν να διαθέσουν χρήματα για αγορές και αυτό το περίσσευμα πλέον αν υπάρχει, είναι ελάχιστο, ακόμη και στο τέλος του έτους, αφού εκείνο το διάστημα καλούνται να ανταποκριθούν σε μια σειρά υποχρεώσεων προς το κράτος.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η υπερφορολόγηση, που δεν αφήνει την αγορά να αναπνεύσει» υποστήριξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, καταλήγοντας οτι στο τέλος της χρονιάς οι επιχειρήσεις «θα κάνουν ταμείο». Στο τέλος της χρονιάς θα υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα, για ένα εξαιρετικά δύσκολο έτος, όπως ήταν το 2016 για εμπόρους και καταναλωτές ανέφερε.

Η εικόνα που παρουσίασε η αγορά της Κατερίνης, ήταν «ευθυγραμ-μισμένη» με την εικόνα των αγορών σε όλες τις πόλεις της χώρας. Το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και διερεύνησε τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών.

Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης, καταγράφηκαν οι εκτιμήσεις αρκετών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα.

 

epta-3

 

Εκπτώσεις

Σύμφωνα με την έρευνα τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις (78%) συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Όπως παρατηρήθηκε και τον Μάιο του 2016, το ποσοστό των επιχειρήσεων που κάνουν προσφορές εντός του 10ημέρου αυξάνεται όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο ένδυσης – υπόδησης, ενώ μειώνεται για τις επιχειρήσεις ειδών ψυχαγωγίας όπως βιβλία, παιχνίδια και αθλητικά είδη και ειδών οικιακού εξοπλισμού.

Περίπου το ένα τρίτο των επιχειρήσεων (35%) επέλεξαν να προβούν σε προσφορές μεταξύ 11% και 20% και αντίστοιχο ποσοστό (30%) είχε μεγαλύτερες εκπτώσεις, δηλαδή μεταξύ 21% και 40%. Οι επιχειρήσεις ένδυσης υπόδησης αν και συμμετέχουν με μεγαλύτερη ένταση στο εκπτωτικό δεκαήμερο φαίνεται να περιορίζονται σε μικρότερης τάξης εκπτώσεις αφού το 42% εξ αυτών έκανε προσφορές μεταξύ 11% και 20%, ενώ το 36% των επιχειρήσεων οικιακού εξοπλισμού επέλεξε να μειώσει τις τιμές των προϊόντων μεταξύ 21% και 40%.

Μοιρασμένος σε τέσσερις ισοπληθείς περίπου ομάδες είναι ο εμπορικός κόσμος όσον αφορά στα προϊόντα που διέθεσε με έκπτωση το δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Υπάρχουν καταστήματα που επέλεξαν να κάνουν προσφορές σε όλα τα προϊόντα που είχαν (26%), καταστήματα που προσπάθησαν να πουλήσουν προϊόντα που είχαν σε απόθεμα (24%), επιχειρήσεις που κυρίως έβαλαν σε προσφορά προϊόντα από τις νέες παραλαβές της φθινοπωρινής περιόδου (26%) και τέλος επιχειρήσεις που είχαν προσφορές σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (21%).

 

epta-4