Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Τι είδε ο τουρίστας…

Η Πιερία μέσα από τις φωτογραφίες των επισκεπτών της

kentrikh

Ποιο είναι το πιο ευαίσθητο εξαγώγιμο προϊόν τής Χώρας αλλά και της Πιερίας; Ας μη βιαστεί κανείς να απαντήσει, διότι μπορεί και να πέσει έξω. Κι αυτό θα ήταν δυνατόν να συμβεί, επειδή ευαίσθητα προϊόντα δεν είναι μόνο π.χ. τα κεράσια, τα ακτινίδια, τα κάστανα, τα σταφύλια, τα καρπούζια ή τα μύδια που παράγονται και εδώ στον Νομό και που εξάγονται.

 

Υπάρχει και ένα προϊόν που ενώ δεν χρειάζεται να το μεταφέρουμε στο εξωτερικό, εισάγουμε τον πλούτο του. Κάνουμε προσπάθειες να εξάγουμε μόνο το καλό όνομα, τη φήμη, φέρνουμε όμως στη χώρα και στην Πιερία το ζεστό του συνάλλαγμα. Κι αυτό το προϊόν είναι ο τουρισμός μας!

Ωστόσο, το προϊόν αυτό είναι ευαίσθητο. Πολύ ευαίσθητο. Η καλή φήμη φέρνει τουρίστες, φέρνει χρήματα, συμβάλλει στην τοπική και στην εθνική οικονομία.

Αντίθετα, μια κακή είδηση, πόσο μάλλον μια καθημερινά επαναλαμβανόμενη κακή είδηση, μια κακή ομαδική συμπεριφορά, μια κακή διαχείριση τοπικής ή εθνικής εμβέλειας, μια νοοτροπία αρπαχτής, μια σοβαρή αβλεψία αλλά και μια κακοτυχία μπορούν να υποβαθμίσουν αυτό το προϊόν ή και να το καταστρέψουν. Κοντά δε σ’ αυτό το προϊόν που υποβαθμίζεται ή χάνει, μπορούν να χάσουν ή ακόμη και να καταστραφούν επιχειρηματίες και επαγγελματίες τού κλάδου, ταυτόχρονα όμως χάνει και μια περιοχή ή και μια ολόκληρη χώρα.

 

Από τη διαφήμιση στη δυσφήμιση

Κάποιοι γνώστες τού τουριστικού χώρου συζητούσαν το προηγούμενο διάστημα ότι σε κάποια νησιά όπου τον περασμένο χειμώνα ή και την άνοιξη έγιναν συνεχείς κινητοποιήσεις κατοίκων εναντίον χώρων φιλοξενίας μεταναστών – προσφύγων με το αιτιολογικό ότι θα δυσφημιστεί τουριστικά η περιοχή τους, είναι εκείνες οι περιοχές που υπέστησαν μεγάλη τουριστική καθίζηση. Αυτό συνέβη, επειδή ακριβώς οι αρνητικές εικόνες των κινητοποιήσεων πέρασαν σε εκατοντάδες παγκόσμια τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, αλλά όχι μόνο, ενώ δεν έγινε και ορθή διαχείριση του θέματος από την πλευρά των τοπικών αρχών.

Αντίθετα, τουριστικές περιοχές, όπως η Πιερία, όπου παρά τη μεγάλη κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο χειμώνα για το μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα αλλά και παρά τα προβλήματα που είχαν προκληθεί στην Ειδομένη, στη συνέχεια έγινε μια αρκετά καλή διαχείριση του όλου θέματος από την πλευρά κάποιων τοπικών αρχών, γι αυτό και υπήρξε ένας κάποιος περιορισμός των τουριστικών απωλειών. Φυσικά, ο τελικός απολογισμός για το πώς πήγε η φετινή τουριστική περίοδος, αναμένεται να γίνει περί τα τέλη Σεπτεμβρίου.

 

Με το κινητό ή το tablet ανά χείρας…

Η καλή διαφήμιση μιας Χώρας και μιας περιοχής ή η δυσφήμισή τους έχει μεγάλη σχέση, στην εποχή που ζούμε, με την τάχιστη έως και αστραπιαία διακίνηση θετικών ή αρνητικών πληροφοριών. Κι όσοι νομίζουν ότι η διαφήμιση ή η δυσφήμιση σχετίζεται μόνο με τον έντυπο τύπο ή με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, κάνουν τραγικό λάθος! Ακόμη κι όσοι νομίζουν ότι η γρήγορη διακίνηση πληροφοριών σχετίζεται μόνο με τις ιστοσελίδες και τα blogs, κάνουν επίσης μεγάλο λάθος. Στην εποχή μας, ένας σημαντικός αριθμός θετικών ή αρνητικών πληροφοριών διακινείται και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα!

Με ένα κινητό ή με ένα tablet μπορεί οποιοσδήποτε πλέον να φωτογραφίσει, να εξασφαλίσει ένα video, να το περάσει άμεσα στην προσωπική του σελίδα σε κάποιο ή σε κάποια κοινωνικά δίκτυα. Οπότε, άμεσα μπορούν να γίνουν κοινωνοί όχι μόνο κάποιοι φίλοι αλλά, μέσω αλλεπάλληλων κοινοποιήσεων, να γίνουν κοινωνοί χιλιάδες άνθρωποι. Ορισμένες φορές μάλιστα μπορούν να γίνουν κοινωνοί δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι.

 

Οι φετινοί επισκέπτες τής Πιερίας

Το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου η Πιερία φιλοξένησε δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, κυρίως Σέρβους, Ρώσους, Βούλγαρους, Ρουμάνους, Τσέχους, Ούγγρους, Πολωνούς, κάποιους Ουκρανούς, Γερμανούς αλλά και -για πρώτη φορά- Ιταλούς.

Η Πιερία φιλοξένησε επίσης και επισκέπτες από το εσωτερικό τής χώρας, κυρίως από τη Λάρισα (βασικά στη Νότια Πιερία), από τη Βέροια, την Κοζάνη αλλά και από τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Οι περισσότεροι ήρθαν να περάσουν τις διακοπές τους, ορισμένοι όμως απ’ αυτούς, κυρίως Έλληνες, ήρθαν να περάσουν κάποια τριήμερα ή να κάνουν ημερήσιες εκδρομές στην Πιερία. Το πιο συχνό φαινόμενο που θα μπορούσε να δει κανείς από τις επισκέψεις αυτές ήταν οι φωτογραφίσεις και οι βιντεοσκοπήσεις, κυρίως με το κινητό τηλέφωνο.

 

Με τον φακό τής «ΕΠΤΑ»

Η «ΕΠΤΑ», κάποιες φορές, επιχείρησε, από δημοσιογραφική περιέργεια, να «ακολουθήσει» ορισμένους από τους ξένους κυρίως επισκέπτες προκειμένου να διαπιστωθεί τι τους ενδιαφέρει, τι φωτογραφίζουν ή βιντεοσκοπούν, τι είναι εκείνο που εντυπωσιάζει κυρίως τους ξένους επισκέπτες, τι είναι εκείνο που θέλουν να αποτυπώσουν στο κινητό τους αλλά και τι είναι εκείνο που θέλουν να ανεβάσουν σε προσωπική τους σελίδα σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο.