Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

«Εξευτελίζεται κάθε έννοια λογικής»

Αντιδρούν οι δάσκαλοι της Πιερίας στα σχέδια Φίλη για την Παιδεία1z (2)

Να τοποθετηθούν επί των ρυθμίσεων Αιρετοί της Αυτοδιοίκησης και βουλευτές, ζητά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θίγει τις τοπικές κοινωνίες

Την αντίθεσή του, στις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας οι οποίες φέρνουν τα «πάνω-κάτω» στην Πρωτοβάθμθια Εκπαίδευση, εκφράζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιεριας.

Τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών με σκληρή τους ανακοίνωση εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους σχετικά με την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζονται μεταξύ άλλων (άρθρα 32 έως και 44) θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο άρθρο 35 του σχεδίου αναφέρεται: «Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα νηπιαγωγό για κάθε 25 νήπια και όχι λιγότερο από 14 νήπια»! Στην αιτιολογική έκθεση, υποστηρίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών, τονίζεται πως «Η ρύθμιση αυτή αφενός μεν κρίνεται κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αφετέρου συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών».
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, οφείλει άμεσα να αποσύρει τις απαράδεκτες ρυθμίσεις που εξευτελίζουν κάθε έννοια λογικής», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, ζητώντας από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εξηγήσει την σκοπιμότητα των επιλογών της δεδομένου ότι:
-Αν ο ελάχιστος αριθμών μαθητών, γίνει 14 από 7 που είναι τώρα, ουσιαστικά οδηγεί σε κλείσιμο, τεράστιο αριθμό νηπιαγωγείων σε κωμοπόλεις και χωριά στην ηπειρωτική και τη νησιώτικη Ελλάδα, αλλά και τμήματα νηπιαγωγείων σε πόλεις, συμπαρασύροντας και πολλά δημοτικά σχολεία.
-Οδηγεί την ύπαιθρο σε περαιτέρω μαρασμό καταργώντας ζωτικές δομές, όπως είναι τα σχολεία. Η αποκέντρωση και η ανάπτυξη θέλουν ανθρώπους και υποστηρικτικές δομές.
-Καταργεί την δυνατότητα πρόσβασης σε μεγάλο αριθμό μαθητών όχι απλώς σε ποιοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης αλλά σε κανενός είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Άρα έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης αλλά και με οποιαδήποτε αντισταθμιστική λογική.
-Η διαδικασία της μεταφοράς των μαθητών παρουσιάζει ήδη δυσλειτουργίες (π.χ. υψηλό κόστος, ταλαιπωρία για τους μαθητές).
«Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε με τον πιο ενωτικό τρόπο τόσο στο εσωτερικό του κλάδου όσο και σε όλους τους κοινωνικούς φορείς να αναδείξει και να επιλύσει τα τεράστια ζητήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», σημειώνεται σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, μέσα από την οποία καλούνται οι Συλλόγοι Γονέων να συζητήσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση, «διότι οι ωφελούμενοι της παιδείας είναι πρώτα από όλα οι μαθητές και οι οικογένειές τους».
Να τοποθετηθούν επί του σχεδίου, ζητούν και από την αυτοδιοίκηση, καθώς και από τους βουλευτές, αφού όπως υποστηρίζουν από τις ρυθμίσεις θίγονται οι τοπικές κοινωνίες.
Σ’ αυτήν τη φάση και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, διεκδικεί την άμεση απόσυρση του άρθρου 35 του Σχεδίου Νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, Απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων για το ελάχιστο αριθμό μαθητών στα νηπιαγωγεία που διαλύουν το δημόσιο νηπιαγωγείο, καταργούν τμήματα, συγχωνεύουν νηπιαγωγεία, Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών με αναλογία 1:15, Υπεράσπιση του δημόσιου, δωρεάν σχολείου και Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση.