Τα Ολύμπια Νέα

Κυριότερες Ειδήσεις / Τοπικά Νέα

Κλείσιμο δια της… συγχωνεύσεως;

Με διαδικασίες εξπρές «συγχωνεύεται» το Τελωνείο Κατερίνης και πάει ΣκύδραTELONIO

Με διαδικασίες εξπρές, μια άλλη κύβέρνηση αυτή τη φορά, επαναφέρει το θέμα της συγχώνευσης των τελωνείων. Αυτό σημαίνει, οτι «θύμα» της συγχώνευσης πέφτει και το Τελωνείο Κατερίνης, το οποίο σύμφωνα με το σχέδιο (της Κυβέρνησης Σαμαρά), συγχωνεύεται με εκείνα της Βέροιας και της Σκύδρας.

Την αντίδραση των παραγωγικών τάξεων αναμένεται να προκαλέσει η πρόθεση της Κυβέρνησης να «κλείσει δια της συγχωνεύσεως» το Τελωνείο Κατερίνης και να το μεταφέρει στην Σκύδρα του Νομού Πέλλας, που τυγχάνει εκλογική Περιφέρεια της Υφυπουργού Βιομηχανίας Θεοδώρας Τζάκρη. Ήδη, απόψε το βράδυ, το Επιμελητήριο Πιερίας, έχει συγκαλέσει σύσκεψη με θέμα το Τελωνείο της Κατερίνης. Το θέμα, επανέφερε στην επικαιρότητα ο βουλευτής Πιερίας της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κουκοδήμος, με ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών και Δικτύων. Στην ερώτησή του, ο κ. Κουκοδήμος επισημαίνει οτι και πριν από έναν περίπου χρόνο με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, επιχειρήθηκε η συγχώνευση των τριών τελωνείων Κατερίνης-Βέροιας-Σκύδρας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τότε, αντιλήφθηκε πλήρως τις οικονομικές και όχι μόνο συνέπειες αυτής της συγχώνευσης «παγώνοντας» τη διαδικασία. Σήμερα, το Υπουργείο, τονίζει ο βουλευτής Πιερίας, εμφανίζεται και πάλι σύμφωνα με πληροφορίες να επιχειρεί την ενεργοποίηση εκείνης της απόφασης και με διαδικασίες «εξπρές» που εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο «άλλα συμφέροντα και καθόλου των πραγματικών αναγκών ειδικά της περιοχής της Πιερίας», προωθεί την συγχώνευση των τριών τελωνείων με έδρα τη Σκύδρα. Ο κ. Κουκοδήμος υπογραμμίει οτι με τη συγκεκριμένη απόφαση περί συγχώνευσης, δεν είναι καθόλου σίγουρη η εξοικονόμηση πόρων. Μια τέτοια απόφαση, θα αυξήσει «δραματικά» το χρόνο διεκπεραίωσης των ελέγχων λόγου του αυξημένου όγκου συναλλαγών, καθώς και τα έξοδα μετακίνησης των τοπικών επιχειρήσεων προκειμένου να ελεγχθούν. Παράλληλα, αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω συσσώρευσης πολλών βαρέων οχημάτων σε επαρχιακό δίκτυο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο, ενώ ποκλείεται οριστικά η προοπτική αναβάθμισης του Τελωνείου Κατερίνης. Ο κ. Κουκοδήμος επίσης υποστηρίζει οτι η συγχώνευση του Τελωνείου Κατερίνης και η μεταφορά του ουσιαστικά σε άλλο νομό, απομακρύνει ή εξαλείφει πλήρως την προοπτική αναβάθμισης – κατασκευής των μικρών λιμανιών Μακρυγιάλου – Αλυκών Κίτρους – Παραλίας Κατερίνης – Γρίτσας Λιτοχώρου – Πλαταμώνα αξιοποιώντας πλήρως τη δυνατότητα ελέγχου και πλοίων που θα βοηθούσαν στην αποσυμφόρηση του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Τι θα πρέπει να ξέρει η νέα ηγεσία του Υπουργείου
Η νέα ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, θα πρέπει να λάβει υπόψην της οτι ο Νομός Πιερίας είναι η έδρα 250 αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών οι οποίοι μετά τη διαδικασία της φόρτωσης των προϊόντων προσέρχονται άμεσα σε έλεγχο (διαδικασία διαμετακόμισης) στο τοπικό Τελωνείο, χωρίς μεγάλο χρόνο μετακίνησης.
Εντός των ορίων της Πιερίας δραστηριοποιούνται περί τις 40 επιχειρήσεις οι οποίες έχουν συχνές συναλλαγές με την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία ακόμη και πολλές φορές την ίδια μέρα, πράγμα που καθιστά μια μετακίνηση του Τελωνείου Κατερίνης σε άλλο Νομό, απαγορευτική.
Ο Νομός Πιερίας φιλοξενεί περί τις 50 επιχειρήσεις οι οποίες δικαιούνται Ε.Φ.Κ. (ξενοδοχεία, αρτοποιεία, νοσηλευτικά ιδρύματα κ.ά) και απαιτείται η διενέργεια φυσικού ελέγχου προκειμένου να διαπιστώνεται κάθε φορά αν πληρούνται οι προϋποθέσεις επιστροφής του Ε.Φ.Κ.
Εντός των ορίων του Νομού και επί της Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης λειτουργούν τέσσερεις σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στους οποίους υπάρχουν πρατήρια εφοδιασμού καυσίμων και υγραερίου για τα οποία γίνεται παρακολούθηση διακίνησης από την τοπική Τελωνειακή Υπηρεσία καθώς και απογραφή αποθεμάτων υγραερίου κίνησης κινητήρων σε τακτά χρονικά διαστήματα και στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
Επιπλέον, εντός του Νομού Πιερίας λειτουργούν περί τους 90 άμβυκες διήμερης απόσταξης (Τσίπουρο). Οι μικροί διήμεροι αποσταγματοποιοί κατά την αποστακτική περίοδο, έχουν συχνότατη συναλλαγή με το τοπικό Τελωνείο προκειμένου να εκδώσουν άδειες απόσταξης και θα πρέπει να διευκολύνεται η εύκολη και γρήγορη πρόσβασή τους και επιπλέον να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου τους.
Ο Κώστας Κουκοδήμος προτείνει την παραμονή του Τελωνείου στην Κατερίνη ή να μετακινηθεί σε άλλο σημείο εντός των ορίων του Νομού εάν θεωρηθεί ότι το νέο κτίριο θα κριθεί ικανό να πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (ενοίκιο – κόστος συντήρησης-θέρμανση-κλιματισμός–χώροι parking, τοποθεσία)
Όπως υπογραμμίζει, οι Πιεριείς, «επ’ ουδενί δεν δεχόμαστε την μεταφορά της Τελωνειακής Υπηρεσίας σε άλλο Νομό. Υπάρχει ανάγκη όχι μόνο της παραμονής της Τελωνειακής Υπηρεσίας, αλλά και η άκρως αναγκαία και απαραίτητη στελέχωσή της με έμψυχο δυναμικό (κάνοντας χρήση κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων) έτσι ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή της λειτουργία.
Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ολοκληρώνοντας το κείμενο της ερώτησής του, ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς ενημέρωση για το εάν:
-Έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγχώνευσης των τριών τελωνείων Πέλλας-Πιερίας-Ημαθίας με έδρα τη Σκύδρα
-Έχει συνυπολογισθεί το κόστος που αυτή η απόφαση σημαίνει για τους επαγγελματίες και άμεσα εμπλεκόμενους
-Γιατί δεν έλαβαν τα αρμόδια υπουργεία υπόψη τους το «πάγωμα» της διαδικασίας που εδράζεται σε πραγματικά οικονομικά στοιχεία, και
-Ποιος επιχειρεί να επαναφέρει θέμα συγχώνευσης των τελωνείων