Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

«Ηρωική η αντοχή του ελληνικού εμπορίου με σθεναρή αντίσταση στην ανεργία»

Η ΕΣΕΕ για την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίουemporioo

 

Η 22α Σεπτεμβρίου εορτάζεται τα τελευταία 10 χρόνια από την ΕΣΕΕ ως η Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου. Πρόκειται για μία ημέρα κατά την οποία το Ελληνικό Εμπόριο τιμά την ιστορία του και την παράδοσή του, προβληματίζεται για το παρόν και σχεδιάζει το μέλλον. Το ελληνικό εμπόριο, ένας από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομικής δομής, έχει προσφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη και την προκοπή αυτού του τόπου. 

 

Η εμπορική δραστηριότητα συνυφασμένη με τη φυσιογνωμία του Έλληνα, υπήρξε το αποκούμπι εκατομμυρίων συμπατριωτών μας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, υπήρξε παράγοντας πολιτισμού και εξωστρέφειας και συνέβαλε καταλυτικά στη διαμόρφωση και στη μακροημέρευση του ελληνικού αναπτυξιακού μοντέλου σε όλες τις διαφορετικές του εκδοχές. Το ελληνικό εμπόριο είναι ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες σήμερα, δεξιώθηκε και εξακολουθεί να δεξιώνεται την απασχόληση κοινωνικών ομάδων που αντιμετώπιζαν προβλήματα και προ κρίσης – γυναίκες και νέοι – και αποτελεί επαγγελματική διέξοδο για χιλιάδες συμπολίτες που «χτυπήθηκαν» από την κρίση της τελευταίας εξαετίας. Οι εμπορικοί δρόμοι σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας συνιστούν σημείο συνάντησης και τοπικής αναφοράς, οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι σημαντικοί κόμβοι διατήρησης της κοινωνικής συνοχής, οι εμπορικοί σύλλογοι σημαίνουσες εκφράσεις της τοπικής οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Όλο αυτό το πολυπρόσωπο πλέγμα ανθρώπων, επιχειρήσεων και συλλόγων γιορτάζει σήμερα και προσπαθεί να αισιοδοξεί για το μέλλον.

Η μεγάλη οικονομική και κοινωνική κρίση των τελευταίων χρόνων έπληξε δραματικά το ελληνικό εμπόριο. Οι εμπορικές επιχειρήσεις βίωσαν μία μεγάλη πτώση στους τζίρους τους, αντιμετώπισαν την παντελή έλλειψη ρευστότητας, υπέστησαν τεράστιες φορολογικές επιβαρύνσεις και σε πολλές περιπτώσεις οδηγήθηκαν σε λουκέτο. Η πραγματική οικονομία δοκιμάστηκε ποικιλοτρόπως, μεταβλήθηκαν καταναλωτικές συνήθειες και επιχειρηματικές στρατηγικές, παγιώθηκε ένα αρνητικό κλίμα στην αγορά. Δέκα χρόνια μετά την πρώτη Μέρα Ελληνικού Εμπορίου η κατάσταση στην αγορά είναι εντελώς διαφορετική. Ο στόχος της επιβίωσης φαντάζει ως μονόδρομος, το άγχος της επόμενης ημέρας είναι ο μόνος προσωπικός στόχος κάθε εμπόρου, η αίσθηση ότι οι εξελίξεις υπερβαίνουν τις ατομικές μας προσπάθειες οδήγησε σε μία αναπόφευκτη εσωστρέφεια. Από την άλλη πλευρά, όμως, ο έλληνας έμπορος έχει μάθει να ζει με την πίεση και με το ρίσκο. Γνωρίζει καλά το αντικείμενό του. Προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες και μπορεί να προσαρμόζεται στις απότομες μεταβολές της αγοραστικής κίνησης. Για έξι χρόνια δώσαμε έναν άνισο αγώνα που κράτησε, ωστόσο, ζωντανούς πολλούς από εμάς και μας έδωσε τη δυνατότητα να αισιοδοξούμε για καλύτερες ημέρες. Η ΕΣΕΕ σε όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης έφερε τα αιτήματα και τις αγωνίες των ελλήνων εμπόρων στα κέντρα λήψης αποφάσεων, κατέθεσε τεκμηριωμένες και κοστολογημένες προτάσεις, παρενέβη ουσιαστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διαμαρτυρήθηκε δυναμικά όποτε αυτό χρειάστηκε.

Με την ευκαιρία της συμμετοχής του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη στο Προεδρείο της Eurocommerce, που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες, την ημέρα του Ελληνικού Εμπορίου κατατέθηκαν έξι πρωτοβουλίες που πήρε η ΕΣΕΕ και για τις οποίες τόσο η Eurocommerce όσο και οι άλλες ευρωπαϊκές  οργανώσεις έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για:

-Την αντιμετώπιση του φαινομένου της «επιχειρηματικής μετανάστευσης» και της «καταναλωτικής αιμορραγίας» από τις παραμεθόριες περιοχές προς τις γειτονικές χώρες. Υπολογίζεται ότι χρήμα που παράγεται με πολύ δυσκολία στην Χώρα μας καταναλώνεται με πολύ ευκολία σε άλλες χώρες σε ύψος που φτάνει ακόμη και τις 100.000 € ημερησίως. Εκτός από ελέγχους, θα πρέπει να σχεδιαστούν εξειδικευμένες δράσεις στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ για αντιστροφή του φαινομένου και προσέλκυση αντί εξαγωγή καταναλωτών.

- Για τις νέες τεχνολογίες, η ΕΣΕΕ θα γενικεύσει και θα εντατικοποιήσει την καμπάνια «FeelSafe» που ενημερώνει και προστατεύει το ηλεκτρονικό εμπόριο από κακόβουλες πρακτικές, μέσα από εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα.  Δικός μας στόχος είναι «κάθε μικρομεσαία επιχείρηση και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα». Παράλληλα η ΕΣΕΕ ανέλαβε πρωτοβουλία για την προώθηση της τεχνολογίας υπολογιστικού νέφους, ώστε να διευκολυνθούν ιδιαίτερα οι ελληνικές ΜΜε στο πλαίσιο της ενιαίας ψηφιακής αγοράς.

-Την πρόσβαση στη χρηματοδότηση, η οποία θα αποτελέσει κεντρικό πυλώνα του διεκδικητικού πλαισίου της ΕΣΕΕ για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 έτσι ώστε να καταστεί ευκολότερη και περισσότερο διαφανής.

-Επίσης η ΕΣΕΕ παρουσίασε το σημαντικό ρόλο της αγροτικής οικονομίας και της εμπορίας αγροτικών προϊόντων για την ελληνική οικονομία, ιδιαίτερα σε ένα διαρκώς απαιτητικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Τέλος, δύο ημέρες μετά τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου και στη δέκατη επέτειο της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου, η ΕΣΕΕ ζητά κάποια βασικά αιτήματα από τη νέα κυβέρνηση: