Τα Ολύμπια Νέα

Ελλάδα

Στο μηδέν η ρευστότητα

Σε κλοιό ασφυξίας τουρισμός, εισαγωγές και διαμεταφορέςΣτο μηδέν η ρευστότητα Αποκλεισμένα από τουλάχιστον 32 αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού που σταμάτησαν να δέχονται κρατήσεις εισιτηρίων από Ελλάδα είναι τα ταξιδιωτικά πρακτορεία της χώρας. Αεροπορικές εταιρείες, όπως η Emirates, η Virgin, η Turkish Airlines, η Qatar, η Quantas, η Air Baltic, η Pegasus, η China Airlines, η China Airlines, η China Southern, η Philippines και η Cathay αφαίρεσαν από τους τουριστικούς πράκτορες της χώρας το δικαίωμα να πωλούν εισιτήρια για λογαριασμό τους. Επίσης, πάνω από 15 εταιρείες είναι σε αναμονή και εξετάζουν αν θα προβούν σε ανάλογη κίνηση. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν Τα Νέα, οι αεροπορικές εταιρείες, παρότι υπάρχουν εγγυητικές επιστολές των ελληνικών τουριστικών γραφείων-φοβούνται ότι δεν θα πληρωθούν για τα αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στη χώρα μας. Πάντως, τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία που έχουν συνεργασίες στο εξωτερικό εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κρατήσεις εισιτηρίων, αλλά μόνο από το εξωτερικό, όπως και οι ιδιώτες με πιστωτική κάρτα ή μετρητά. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου, Χριστίνα Τετράδη, οι ακυρώσεις των μεμονωμένων πελατών έχουν φτάσει στο 80%. Το μεγάλο πρόβλημα των ξενοδόχων είναι και οι προμήθειες των ξενοδοχείων, τόσο σε επίπεδο επισιτισμού (τρόφιμα, ποτά) όσο και σε λοιπά λειτουργικά είδη (είδη καθαρισμού και λοιπά αναλώσιμα), δεδομένου ότι τα περισσότερα είναι εισαγόμενα και ήδη παρατηρούνται ελλείψεις, επειδή οι προμηθευτές δεν μπορούν να κάνουν εμβάσματα για να τα εισάγουν. «Έμφραγμα» στην αγορά Η παράταση της τραπεζικής αργίας και οι περιορισμένες συναλλαγές που μπορούν να πραγματοποιηθούν μετά τον έλεγχο στην ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων έχουν στερέψει την αγορά από ρευστότητα, με αποτέλεσμα οι περισσότερες επιχειρήσεις από τον κλάδο της βιομηχανίας να κινδυνεύουν να σταματήσουν ακόμα και την παραγωγική διαδικασία καθώς είναι αδύνατο να προχωρήσουν σε εισαγωγές πρώτων υλών. Ανάλογη και η κατάσταση των εξαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες επίσης δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους στο εξωτερικό. Όπως λένε οι επιχειρηματίες, οι προμηθευτές τους για να φορτώσουν εμπορεύματα ζητούν προεμβάσματα 100%, ενώ εξαγωγικές επιχειρήσεις επειδή δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν εγκαίρως πελάτες τους στο εξωτερικό χάνουν θέσεις σε αγορές και είναι αβέβαιο αν θα μπορέσουν να τις ανακτήσουν στο μέλλον. SOS από εταιρείες διαμεταφοράς και logistics Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βρίσκονται πλέον οι εταιρείες διαμεταφοράς και logistics, οι οποίες έχουν περιέλθει σε δραματικό αδιέξοδο. Οι έλληνες μεταφορείς σε συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη έθεσαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ζητώντας να προωθηθούν άμεσες λύσεις προκειμένου να ξεμπλοκάρει ο ανεφοδιασμός της αγοράς με προϊόντα. Ο Γ.Σταθάκης αναγνώρισε ότι η σημασία των οδικών μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για το σύνολο της αγοράς και της εθνικής οικονομίας και για τον λόγο αυτόν ζήτησε προτάσεις για την ομαλότερη δυνατή λειτουργία του κλάδου. Οι πρόεδροι των μεταφορέων Πέτρος Σκουλικίδης (ΠΣΧΕΜ) και Π. Κενανίδης (ΟΦΑΕ) εξήγησαν ότι τα προβλήματα ξεκινούν κυρίως από την αδυναμία εφοδιασμού των φορτηγών με πετρέλαιο και πληρωμής των διοδίων και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) Βασίλης Μπαρμπαγιάννης τόνισε ότι ναυτιλιακές και αεροπορικές εταιρείες συναλλάσσονται πλέον μόνο με μετρητά.