Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

«Μπάρες» στην… ελπίδα

Για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τα διόδια ενημέρωσαν τους φορείς οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

56e975d758f8b4c8ab132fc425ac34a2_XL

Μάλλον δεν θα πρέπει να ελπίζουν οι Πιεριείς σε κατάργηση των διοδίων Αιγινίου και των πλευρικών της Λεπτοκαρυάς, αφού η θέση της κυβέρνησης είναι η αναθεώρηση των συμβάσεων, η μείωση του αντιτίμου και η εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων. Καλά τα νέα για την κατάργηση των νόμων Ρέππα-Βορίδη.

Η ώρα των προτάσεων, που μέσω των βουλευτών θα φτάσουν στην κυβέρνηση (των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ) για την αντιμετώπιση του προβλήματος των διοδίων, ήταν το απόγευμα της Κυριακής. Οι βουλευτές Πιερίας του συγκυβερνώντος κόμματος ενημέρωσαν φορείς και πολίτες για τις προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου που έχει την ευθύνη.

Στις αρχές του μήνα, οι Πιεριείς, επανέλαβαν σε ευρεία σύσκεψη στο Αιγίνιο τα αιτήματά τους σε σχέση με τους πολλούς σταθμούς διοδίων στο νομό μας, καταθέτοντας με σαφήνεια τρια αιτήματα. Κατάργηση των νόμων Ρέππα-Βορίδη (που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις στα διόδια), αναστολή (έως την κατάργηση) της λειτουργίας των διοδίων στο Αιγίνιο και κατάργηση των πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς.

Το απόγευμα της Κυριακής, οι βουλευτές Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ Ζήσης Ζάννας, Μπέττυ Σκούφα και Χάρης Τζαμακλής, ανέλαβαν να ενημερώσουν τους Πιεριείς για τις προθέσεις του Υπουργού (και τις δυνατότητες της Ελληνικής Πολιτείας) ως προς την ικανοποίηση των αιτημάτων των Πιεριέων.

Η προσγείωση στη θλιβερή πραγματικότητα που πηγάζει από την σύμβαση που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ήταν δύσκολη και δεν φάνηκε να αιφνιδιάζει τουλάχιστον εκείνους που ασχολούνται εδώ και χρόνια με το ζήτημα…

Και αν τα νέα (σε επίπεδο υποσχέσεων) είναι ευχάριστα όσον αφορά την κατάργηση του νόμου Ρέππα-Βορίδη, ο οποίος «έπνιξε» κάθε σκέψη αντίδρασης των κινημάτων ή και μεμονωμένα των πολιτών, δεν είναι το ίδιο ευχάριστα για την αναστολή (και πολύ περισσότερο για την κατάργηση) του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο και των πλευρικών στη Λεπτοκαρυά.

«Βασικός στόχος είναι η αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής», ανέφερε στην τοποθέτησή της η κ. Μπέττυ Σκούφα, σημειώνοντας ότι κατά την συνάντηση με τον υπουργό κ. Σταθάκη, έγινε κατανοητό ότι η σύμβαση (κράτους-πραχωρησιούχου) «δένει τη χώρα για 30 χρόνια».

Ωστόσο, τόνισε ότι το Κίνημα που ανέδειξε το πρόβλημα είναι απαραίτητο, «ώστε να συνδιαμορφώσουμε μια κοινωνική πολιτική και σ’ αυτό το ζήτημα»

Η κ. Σκούφα, ανέφερε ότι ένας από τους στόχους του αρμόδιου υπουργείου, είναι η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων όπου θα δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να πληρώνουν μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύουν, καθώς και η θέσπιση «κοινωνικού τιμολογίου» στα διόδια, για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

«Όσοι μιλούν για κατάργηση των διοδίων δεν λαμβάνουν υπόψη τις νομικές παραμέτρους», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο βουλευτής Χάρης Τζαμακλής, υπογραμμίζοντας ότι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αλλάξει και ήταν η αναθεώρηση των συμβάσεων. Μάλιστα, ο κ. Τζαμακλής, μεταφέροντας τις απόψεις του κ. Σταθάκη, είπε ότι τα οικονομικά δεδομένα σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά από εκείνα που επικρατούσαν όταν υπογράφτηκαν οι συμβάσεις, για αυτό και κρίνεται απαραίτητη η αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής, μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης.

Αναφερόμενος στους νόμους Ρέππα-Βορίδη, τους χαρακτήρισε «απαράδεκτους», σημειώνοντας πως υπάρχει η δέσμευση του κ. Σταθάκη για την κατάργησή τους κάτι, που όπως υποστήριξε «είναι απλό και γίνεται άμμεσα».

Ο κ. Τζαμακλής, διευκρίνισε ότι δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε θα ξεκινήσει η αναθεώρηση, αφού σ’ αυτήν τη φάση προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η αντιμετώπιση σοβαρότερων προβλημάτων.

«Δεσμευόμαστε ότι θα συνδιεκδικήσουμε ότι αποφασίσουμε», ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του ο Ζήσης Ζάννας, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι στο πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει ο κ. Σταθάκης θα περιλαμβάνεται η κατάργηση των νόμων Ρέππα Βορίδη. Ο κ. Ζάννας, τάχθηκε υπέρ της ενεργοποίησης του κινήματος κατά των διοδίων, αφού αυτό μπορεί να γίνει ένα μέσο πίεσης προς την εταιρεία. «Μια ασφυκτική οικονομική πίεση, θεωρώ ότι μπορεί να αλλάξει την πολιτική των εταιρειών», είπε χαρακτηριστικά.

«Ότι μας έλεγε ο κ. Μαγκριώτης, λέει και ο κ. Σταθάκης», σχολίασε το μέλος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Πιερίας Ηλίας Τσολακίδης, συμπληρώνοντας ότι από τα όσα είπε ο νέος υπουργός «σημαίνει ότι ακόμα δεν ασχολήθηκε με το θέμα, αλλά το άφησε στους συμβούλους του, στο υπουργείο».

«Εμείς εμμένουμε στην άποψη για κατάργηση του σταθμού στο Αιγίνιο», ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Πύδνας Κολινδρού Βαγγέλης Λαγδάρης, σημειώνοντας ότι στην πολιτική πρέπει να επικρατεί ρεαλισμός, «αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα δεν είναι καλή για μας».