Τα Ολύμπια Νέα

Αφιερώματα

«O Όλυμπος έχει διεθνή αναγνωρισιμότητα»

Γιάννης Ρέτσος | Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδιάς Ξενοδόχων – Αποκλειστική Συνέντευξη στην ιστοσελίδα «Τα Ολύμπια Νέα | dionolympos.gr»

retsos

Συνάντησα τον Γιάννη Ρέτσο, στα πλαίσια της επίσκεψής του στην Πιερία που είχε ως σκοπό την γνωριμία του με το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας. Εύστοχος σε όλες τις παρατηρήσεις για την περιοχή και για το πως μπορεί να αναδειχθεί τουριστικά. Προσωπικές ευχαριστίες στην Πρόεδρο  της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας κυρία Λάμπρου – Ξυπτερά Ευαγγελία για την φιλοξενία.

Ι.Ζ. Παπαζαχαρίας

Ο.Ν. Ποιος ο σκοπός επίσκεψής σας στην Πιερία;

Γ.Ρ.: Είναι η Τρίτη φορά που επισκεπτόμαστε την Πιερία, στα πλαίσια της δράσης των επισκέψεων στις κατά τόπους ένωσεις ώστε να ακούμε τα προβλήματα από πρώτο χέρι και από εκεί πέρα να προγραμματίζουμε τις δράσεις μας, να είμαστε περισσότεροι συντονισμένοι και να είναι πιο στενές οι σχέσεις μας. Τα προβλήματα είναι πολλά και είναι καλό να αισθάνεται κι ο ξενοδόχος πως η Π.Ο.Ξ. είναι κοντά.

Ο.Ν. Τι περιμένουμε φέτος από τον τουρισμό;

Γ.Ρ. Καταρχάς ερχόμαστε από μία χρονιά ρεκόρ, έχοντας ξεπεράσει τα 22,5 αφίξεων , 13,5 δις ευρώ σε έσοδα. Αυτά αποτελούν ρεκόρ και αφίξεων και εσόδων. Η Ελλάδα πλέον είναι στους 15 σημαντικότερους προορισμούς παγκοσμίως σε επίπεδο αφίξεων. Η διαίσθηση από την αρχή της χρονιάς είναι πως και φέτος θα μπορούσε να είναι καλή υπό προϋποθέσεις, αν και ξεκίνησε διστατικά από τις πολιτικές εξελίξεις. Αυτές τις ημέρες ανακοινώθηκαν και οι προβλέψεις του ΣΕΒΕ για τον τουρισμό που προβλέπουν 25 εκ. αφίξεις μαζί με την κρουαζιέρα και 14 δις ευρώ έσοδα. Άρα ακόμα καλύτερα κι από πέρυσι. Θεωρώ πως ο στόχος είναι εφικτός αρκεί τα πράματα να κυλήσουν ομαλά και να μην έχουμε κάτι το απρόοπτο.

Ο.Ν. Ποια είναι τα νέα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας από τη νέα υπουργό τουρισμού και αν φαίνεται να αλλάζει κάτι στον τουρισμό;

Γ.Ρ. Να ξεκαθαρίσω εξ αρχής πως δεν υφίσταται θέμα κατάργησης του all inclusive. Το θέμα έχει τελειώσει και το έχει ξεκαθαρίσει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο η ηγεσία του υπουργείου, τόσο ο κύριος Σταθάκης όσο και η αναπληρώτρια υπουργός κυρία Κουντουρά. Με την απλή λογική πως δεν είναι δυνατόν να καταργήσεις κάτι που είναι απαίτηση της αγοράς. Η επαφή του Π.Ο.Ξ. και με τον υπουργό και με την αναπληρώτρια υπουργό είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Εφαρμόζεται μια πολιτική στον τουρισμό βασισμένη στην μελέτη της Mackenzie και αυτή θέλουμε να συνεχίσει. Δεν βλέπω κάτι να αλλάζει ώστε να μας φοβίζει. Το μόνο που μας φοβίζει είναι η πολιτική αστάθεια που θεωρούμε πως έχει λήξει και οι όποιες αλλαγές γίνουν σε επίπεδο φορολογικό (ΦΠΑ και Φόρος Ακίνητης Μεγάλης Περιουσίας). Θεωρώ καταστροφική μια άνοδο του ΦΠΑ στον τουρισμό και θέλω να πιστεύω πως δεν θα γίνει.

 

Ο.Ν. Ποια η πορεία που πρέπει να ακολουθηθεί ώστε να αναπτυχθεί και σε τουρίστες και άλλων χωρών;

Γ.Ρ. Πέρα από την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος – που είναι ζητούμενο σε όλες τις περιοχές – το βασικό «συστατικό» ώστε να αναπτυχθεί μια περιοχή είναι η σωστή στρατηγική και η δημιουργία ενός ισχυρού brand. Δεν είναι απαραίτητο να είναι το όνομα της περιοχής. Το brand θα μπορούσε να είναι θεματικό. Θα πρέπει η Πιερία και όλες οι περιοχές της Ελλάδας να «πακετάρει» το τουριστικό προϊόν. Να καταγραφεί σωστά ποιο είναι. Π.χ. στην Πιερία υπάρχει ο Όλυμπος. Το Brand που θα πρέπει να κυριαρχήσει διεθνώς δεν είναι το brand Πιερία, Κατερίνη ή Λιτόχωρο αλλά πρέπει να είναι το όνομα Όλυμπος. Αφού γίνει σωστή αναγνώριση και πακετοποίηση του προϊόντος πρέπει να βρεθούν τα κανάλια πώλησης. Αυτή είναι μια δουλειά που πρέπει να γίνει από επαγγελματίες . Για αυτό έχουμε φτιάξει την εταιρία “Marketing Greece ώστε να βοηθήσουμε την χώρα και τους προορισμούς ώστε να πακετάρουν σωστά το τουριστικό προϊόν μέχρι να βρουν τα κατάλληλα κανάλια προς πώληση. Για να πάρει σάρκα και οστά όλο το παραπάνω θα πρέπει να σταματήσουν οι αποσπασματικές ενέργειες, να ξεφύγουμε από ιδεοληψίες (αφήνοντας επαγγελματίες να καθορίσουν το ισχυρό συστατικό της κάθε περιοχής),

 

Ο.Ν. Είναι το βασικό συστατικό της περιοχής ο Όλυμπος;

Γ.Ρ. Σαφέστατα- αυτό βέβαια το ξέρετε καλύτερα εσεις. Είναι ένα όνομα που έχει διεθνή αναγνωρισιμότητα άρα θα επιχειρήσεις ως περιοχή γύρω από το όνομα «Όλυμπος» να «χτίσεις» και το brand της ευρύτερης περιοχής.

FullSizeRender(1)

FullSizeRender