Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Τι ‘χες Γιάννη, τι ‘χα πάντα…

Συνάντηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τον υπ. Οικονομίας για τα διόδια

af86624470ac78b6ae318dd3b3d67c7d_XL

Αντί κατάργησης των διοδίων, πρόθεση του Υπουργείου είναι η «θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων» και η «καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων». Όσο για τις τιμές, «δύσκολα αλλάζουν», αφού αυτές «συγκαταλέγονται στις συμβάσεις παραχώρησης…»

Πολύ λίγα, έως ελάχιστα σε σχέση με τα πραγματικά αιτήματα των Πιεριέρων για τα διόδια, κατάφεραν να «πάρουν» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, είχαν (προγραμματισμένη) συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Γιώργο Σταθάκη.

Παρόντες στη συνάντηση, εκτός από τους βουλευτές Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του κόμματος της Λάρισας και της Μαγνησίας, αφού και αυτές οι περιοχές αντιμετωπίζουν τα ίδια (πάνω-κάτω) προβλήματα με αυτά της Πιερίας από τους πολλούς σταθμούς διοδίων, οι οποίοι «κόβουν» ολόκληρες περιοχές στα δύο.

Έχοντας προηγηθεί λίγες μέρες πριν τη συνάντηση, σύσκεψη φορέων της Πιερίας στο Αιγίνιο για το ζήτημα των διοδίων, λογικά οι βουλευτές Πιερίας, μετέφεραν στον Υπουργό το αίτημα για αναστολή (σε πρώτη φάση και σε δεύτερη κατάργηση) λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου, αλλά και των πλευρικών της Λεπτοκαρυάς, καθώς και το αίτημα για κατάργηση του νόμου Βορίδη, ο οποίος ποινικοποιεί ουσιαστικά την άρνηση καταβολής διοδίων στις ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται πρώην εθνικές οδούς.

Αν και η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη το μεσημέρι, η μόνη ενημέρωση για τα αποτελέσματά της, έγινε με δελτίο τύπου του Υπουργείου Οικονομίας, σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο «εξετάζει την κατάργηση του νόμου Βορίδη», ενώ κατά τη συνάντηση «έγινε λόγος για την αναγκαιότητα αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων, στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των αναγκών της κοινωνίας, όπως είχε περιγραφεί και, κατά τη συζήτηση στη Βουλή, της τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων» το Νοέμβριο του 2013.

Μάλιστα, αναφέρεται ότι «στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης αποτελεί η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων (χρέωση ανάλογα με τη χρήση του δρόμου), καθώς και η καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων για τα διόδια, που εξυπηρετούν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και πολίτες που ζουν κοντά σε περιοχές με διόδια.» Να σημειωθεί, ότι θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων, αποτελεί συμβατική υποχρέωση της παραχωρησιούχου (στην περίπτωση της Πιερίας της Αιγαίο ΑΕ) την οποία οφείλει να υλοποιήσει με την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Πάντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, η οποία επικαλείται στελέχη του υπουργείου που παρακολουθούν τη διαδικασία (ακόμη και) «η κατάργηση ή και τροποποίηση του νόμου Βορίδη αποτελεί νομοθετική διαδικασία που μπορεί να περάσει, εύκολα ή δύσκολα, η κυβέρνηση.»

Αντίθετα, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, «οι τιμές των διοδίων συγκαταλέγονται στις συμβάσεις παραχώρησης που έχουν υπογραφεί μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχων, οπότε δύσκολα “αλλάζουν”. Aπό την πλευρά τους, οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων υποστηρίζουν ότι υπάρχουν εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες.»

Τ.Ε. ΚΚΕ Πιερίας: Υπέρ των διοδίων η συγκυβέρνηση

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση, είτε με “κοινωνικό τιμολόγιο” είτε με “χρέωση ανάλογα με τη χρήση του δρόμου”, θα εξακολουθήσει να έχει σε πλήρη ισχύ το προκλητικό χαράτσι των διοδίων, το οποίο πάει για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που έχουν αναλάβει την κατασκευή και την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων. Δηλαδή οι “προθέσεις” της κυβέρνησης δεν έχουν καμία σχέση με το λαϊκό δικαίωμα να υπάρχουν δρόμοι σύγχρονοι και ασφαλείς, στους οποίους εργαζόμενοι και λαϊκές οικογένειες να μπορούν να κυκλοφορούν δωρεάν», αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η Τοπική Επιτροπή Πιερίας του ΚΚΕ, σχολιάζοντας την ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομίας για τη συνάντηση της ηγεσίας του με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ