Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Πάμε σαν… άλλοτε!

«Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στους αγώνες ενάντια στο ξεπούλημα των εθνικών οδών και την άδικη, ετεροβαρή γεωγραφικά, λειτουργία των σταθμών είσπραξης του πολύ υψηλού αντιτίμου. Η θέση της νέας κυβέρνησης είναι ο έλεγχος των συμβάσεων από το μηδέν και η ανακούφιση των περιοχών που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένες από την παρουσία των σταθμών», ανέφερε μεταξύ άλλων στην επιστολή του προς τους συμμετέχοντες στη συνάντηση, ο Ζήσης Ζάννας. Ο βουλευτής Πιερίας, τάχθηκε υπέρ της διαβούλευσης με το υπουργείο και τους καθ” ύλην αρμόδιους για την αναστολή λειτουργίας του μετωπικού σταθμού διοδίων Αιγινίου και των πλευρικών την Λεπτοκαρυάς, αιτήματα που, όπως ανέφερε, πάλευε το κίνημα.

Την εκτίμησή της ότι οι προτάσεις που κατατέθηκαν είναι «κοινές» με εκείνες που έχει καταθέσει κατά καιρούς και η Π.Ε. Πιερίας, έκανε η αντιπεριφερειάρχης. Η Σοφία Μαυρίδου, υπογράμμισε ιδιαίτερα τις επιπτώσεις στο οδικό δίκτυο ευθύνης της Περιφέρειας από τα βαρέα οχήματα που αποφεύγουν τα διόδια, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται μόνο για ζήτημα αύξησης του κόστους συντήρησης αυτών των δρόμων, αλλά κυρίως ασφάλειας των πολιτών.

Την αποποινικοποίηση των κινητοποιήσεων ζήτησε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Πολιτών για την κατάργηση των διοδίων Αιγινίου Αθανάσιος Κρομμύδας. Ο ίδιος, στάθηκε στα σοβαρά ατυχήματα που έχουν προκληθεί στην ευρύτερη περιοχή λόγω της διέλευσης μεγάλων οχημάτων από την παλαιά Εθνική Οδό, λέγοντας πως ενώ η Επιτροπή τα έχει καταγράψει και τα έχει αναφέρει «αρμοδίως» κάποιοι συνεχίζουν να σφυρίζουν αδιάφορα.

Την πρόθεση να βρεθεί το Επιμελητήριο και πάλι στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι η αλλαγή των συμβάσεων είναι μια περίπλοκη και πολύ δύσκολη περίπτωση. «Οι συμβάσεις είναι τέτοιες που είναι αδύνατον να αλλάξουν. Υπογράφτηκαν από γιγαντιαίες εταιρείες με το κράτος και την ΕΕ και είναι δύσκολη η κτάργηση τους», είπε χαρακτηριστικά, αν και συμπλήρωσε πως όλα είναι θέμα πολιτικής βούλησης

Το θέμα αφορά όλη την Πιερία, υποστήριξε η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας. Η κ. Λάμπρου τόνισε ότι τα διόδια έπληξαν τον εσωτερικό οδικό τουρισμό, αφού οι εν δυνάμει επισκέπτες κυρίως από την κεντρική και νότια Ελλάδα, σκέφτονται το επιπλέον κόστος που έχουν να καταβάλλουν για να έρθουν στην Πιερία

Για συνολική βλάβη της κοινωνίας από τα διόδια, έκανε λόγο ο Αντώνης Νταγλιούδης, ο οποίος αναφέρθηκε στις «σχεδιαστικές αστοχίες» των διοδίων Αιγινίου, ζητώντας άμεση αναστολή της λειτουργίας τους. Ο κ. Νταγλιούδης, έδωσε ωστόσο ένα ενδιαφέρον οικονομικό στοιχείο σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε το Δημόσιο με την παραχωρησιούχο. Όπως υποστήριξε, το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, «κοστολόγησε το έργο που γίνεται, έτσι όπως γίνεται, στα 900 εκατομμύρια ευρώ και όχι όσο δόθηκε, δηλαδή 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ».

Για την ανάγκη ανάκτησης του χαμένου εδάφους, αυτό που κέρδισαν οι εταιρίες, με το νόμο Βορίδη, έκανε λόγο ο Ηλίας Τσιτλακίδης. Ανάκτηση χαμένου εδάφους στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπως είπε, σημαίνει αναστολή λειτουργίας διοδίων Αιγινίου, κατάργηση παράπλευρων διοδίων Λεπτοκαρυάς και κατάργηση νόμου Βορίδη.

Ο δικηγόρος Δημήτρης Σιανίδης τόνισε τη σημασία που έχει η διεύρυνση του αγώνα κατά των διοδίων καθώς και οι κάτοικοι της νότιας και της κεντρικής Πιερίας πλήττονται από τους σταθμούς διοδίων που έχει περικυκλώσει την Πιερία. Επίσης, σημείωσε ότι και η Αντιμετωπίζοντας το θέμα ως διόδια Αιγινίου είμαι βέβαιος ότι κάνουμε λάθος καθώς όλα τα διόδια μέσα και γύρω από το νομό αφορούν την Πιερία. Έθεσε το θέμα και των πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς που έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Δεκεμβρίου. Επίσης, είπε ότι το θέμα των διοδίων θα πρέπει να απασχολήσει και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που θα πρέπει να διεκδικήσει και αυτή την κατάργησή τους. Είπε ότι δεν καταφέραμε να πείσουμε και τους άλλους φορείς της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας όπως το Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ότι τα διόδια του αφορούν και αυτούς. Ρίχνω πολύ μεγάλη ευθύνη στις δημοτικές αρχές που δεν έχουν συμμετάσχει στον αγώνα τα τελευταία χρόνια και θα έπρεπε να συμμετέχουν σε αυτή τη σύσκεψη όλοι οι δήμαρχοι. Πιστεύω ότι μπορούνε να νικήσουμε. Διαφωνώ με τον Χατζηχριστουδούλου. Πρόκειται για μια σύμβαση που μπορεί να τροποποιηθεί και μεταβάλλεται.

«Στο Παρίσι και στο Βερολίνο κατάφεραν και πήραν πίσω το νερό στις δύο αυτές πόλεις. Αυτή τη στιγμή 1.000 πόλεις στη Γερμανία διεκδικούν κατάργηση των ΣΔΙΤ, τα χρηματοοικονομικά εργαλεία που μεταφέρουν εθνικό πλούτο σε χέρια ιδιωτών. Αυτό κάνουν οι συμβάσεις παραχώρησης και αυτό πρέπει να σταματήσει», ανέφερε μεταξύ άλλων το μέλος της Εθελοντικής Οργάνωσης Πιερίας Ηλίας Τσολακίδης.
Ο κ. Τσολακίδης αναφέρθηκε και στην εκδήλωση που είχε γίνει στις 30 Μαρτίου 2014 στον Καπνικό Σταθμό όπου εκεί η Δέσποινα Χαραλαμπίδου ήταν ξεκάθαρη. Αν σε τρεις μήνες δεν καταργηθεί ο νόμος Βορίδη θα ξανάρθετε να βγούμε μαζί στο δρόμο», είχε πει χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας εκτίμησε ότι «εμείς πρέπει να ξανακατέβουμε στο δρόμο, να αρχίσουμε να σπρώχνουμε ξανά τις μπάρες, έτσι ώστε η κυβέρνηση να αποκτήσει έναν μοχλό πίεσης»