Τα Ολύμπια Νέα

Τοπικά Νέα

Συμφωνία σε όλα

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, έθεσε επίσης την (διαχρονική) πρόταση για δημιουργία διακομιστικού κέντρου στη βόρεια Πιερία, λέγοντας μάλιστα ότι αν εγκριθεί η πρόταση ο ίδιος μπορεί να βρει επενδυτή που θα την υλοποιήσει.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο Χιονοδρομικό του Ελατοχωρίου, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται χρηματοδότηση.

Στο ίδιο μήκος κύμματος, κινήθηκαν και οι τοποθετήσει των συμβούλων με τον κ. Κουλούμογλου να επιμένει στην στήριξη της μεταποίησης, αλλά και στην πρόσβαση των επιχειρήσεων σε τραπεζικά προϊόντα με λογικό κόστος.

Ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕ, έθεσε και το ζήτημα της επιστροφής ΦΠΑ από το Κράτος όπου εκεί η πολιτεία εμφανίζεται ιδιαίτερα ασυνεπής. Παράλληλα μίλησε για την ανάγκη σταθερού φορολογικού συστήματος και εμπέδωση κλίματος ασφάλειας, αφού αυτά τα δύο αποτελούν προϋποθέσεις για επενδύσεις.

Ο κ. Κουλούμογλου, υποστήριξε επίσης ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε ίσως να σκεφτεί τη μη φορολόγηση του «μαύρου χρήματος» εφόσον αυτό δεν προέρχεται από παράνομες δραστηριότητες, ώστε να επιστρέψουν αυτά τα κεφάλαια στις τράπεζες.

«Το πρώτο ζητούμενο της κοινωνίας είναι η ανάπτυξη», είπε από την πλευρά του ο κ. Ασαρίδης, ο οποίος έκανε λόγο για εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. «Να μη μας θεωρεί η κάθε κυβέρνηση εκ προϊμίου ως φοροκλέφτες», προτείνοντας να ανοίξει μια συζήτηση μεταξύ παραγωγικών τάξεων και κυβέρνησης όπου θα αναλυθούν οι αιτίες που οδηγούν στην φοροκλοπή. Στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στη βόρεια Πιερία, αναφέρθηκε ο κ. Τερζής, επισημαίνοντας πως μια επιπλέον αιτία οικονομικού στραγγαλισμού της περιοχής, αποτελούν και τα διόδια. Ο κ. Τερζής τόνισε την ανάγκη, όλοι οι φορείς να καταλήξουν σε τρόπους αξιοποίησης της βόρειας Πιερίας, ενώ υπογράμμισε ιδιαίτερα την ανάγκη ανάδειξης του αρχαιολογικών χώρων και ευρημάτων της περιοχής, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά για τη βόρεια Πιερία.

Την πρόταση να καταβάλουν προκαταβολικά το αντίτιμο των διοδίων τα φορτηγά που εισέρχονται στη χώρα μας, ώστε να σταματήσουν να διέρχονται μέσα από οικισμούς κατέθεσε ο κ. Αγοραστός. Ο ίδιος υποστήριξε, ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αφού ο προορισμός των φορτηγών φαίνεται από το δελτίο αποστολής των προϊόντων. Ωστόσο, διευκρινίστηκε ότι παρά το ότι έγιναν προσπάθειες για την υλοποίηση της συγκεκριμένη πρότασης, οι τέσσερις εταιρείες που διαχειρίζονται τους βασικούς οδικούς άξονες της χώρας δεν συμφώνησαν.

Την αλλαγή χρήσεων γης σε περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον πρότεινε ο κ. Κόκκινος, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό (αρνητικό) παράδειγμα τον Βαρικό, μια παραθαλάσσια περιοχή η οποία έχει χαρακτηριστεί ζώνη υψηλής παραγωγικότητας.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

«Ανάπτυξη για τον ΣΥΡΙΖΑ νοείται όταν αφήνει ικανοποιημένο τον εργαζόμενο και τον επιχειρηματία και γίνεται με σεβασμό στο περιβάλλον», ανέφερε στην τοποθέτηση της η βουλευτής Μπέττυ Σκούφα. Η κ. Σκούφα φάνηκε απόλυτα ικανοποιημένη από τα όσα άκουσε στη σύσκεψη, χαρακτηρίζοντας τη συνάντηση ως «ταχύρυθμο σεμινάριο». Η βουλευτής Πιερίας τόνισε ότι άκουσε «χρήσιμα πράγματα» ευχαριστώντας τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ, ενώ ζήτησε τη διοργάνωση και θεματικών ημερίδων, για τα ζητήματα που απασχολούν το νομό.

Για «βομβαρδισμό» προτάσεων, οι οποίες προέρχονται μέσα από τον επιχειρηματικό κόσμο και οι περισσότερες εξ’ αυτών συμπίπτουν με τις πρώτες κυβερνητικές εξαγγελίες, έκανε λόγο ο Ζήσης Ζάννας.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τις χαρακτήρισε ως «πολύ καλή βάση διαλόγου, ενός διαλόγου που ξεκινάει σήμερα.»

Συνεχίζοντας, τόνισε ότι αποτελεί προτεραιότητα για το κόμμα του η στήριξη του πρωτογενούς τομέα, του τουρισμού, αλλά και του κλάδου μεταποίησης, συμπληρώνοντας ότι «μας ενδιαφέρει να δουλεύουν οι εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια και αυτό το συνδέουμε και με το περιβάλλον εργασίας.»

Ο κ. Ζαννας εκτίμησε ότι το κλίμα αβεβαιότητας θα είναι «μικρής διάρκειας», ενώ για τον κατώτατο μισθό των 751 ευρώ για τον οποίο δεσμεύτηκε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι προφανώς θα υλοποιηθεί μετά από διαβούλευση και όχι μονομερώς.

Επίσης μίλησε για την ανάγκη πάταξης της φοροδιαφυγής, τονίζοντας ότι στόχος δεν είναι αυτοί που αντικειμενικά δεν μπορούσαν να πληρώσουν, αλλά εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν την κρίση για να πλουτίσουν.

Αναφερόμενος στα διόδια χαρακτήρισε το πρόβλημα «ακανθώδες», με συνέπειες στην μείωση του τουριστικού ρεύματος προς την Πιερία. «Την Πέμπτη θα έχουμε συνάντηση για το θέμα με τον αρμόδιο υπουργό κ. Σταθάκη», είπε, ενώ τάχθηκε εκ νέου υπέρ της κατάργησης του νόμου Βορίδη, ο οποίος ποινικοποιεί την άρνηση πληρωμής στα διόδια.

Αναφερόμενος στη σύμβαση του Ελληνικού Κράτους με την Αιγαίο ΑΕ, είπε ότι αυτή έχει πολλές παραμέτρους και σε πρώτη φάση θα μπορούσε να γίνει μια συζήτηση για «ανακατανομή των θέσεων των σταθμών διοδίων», καθώς και για την κατασκευή παράπλευρου δικτύου, κάτι που όπως είπε, προβλέπει και η Ευρωπαϊκή Ένωση.