Τα Ολύμπια Νέα

Ελλάδα / Τοπικά Νέα

Τέσσερις συν μία για την Πιερία

Ανάρτηση Γαλάζιας Σημαίας

 

cb7d7598edfbb4dc90d6e9e8a6dbeeb9_XL

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η απονομή Γαλάζιων Σημαιών σε ελληνικές ακτές και μαρίνες για το 2015, χθες το μεσημέρι στην Παραλία Κατερίνης, και συγκεκριμένα στο Mediterranean Village Hotel & Spa. Την εκδήλωση πραγματοποίησε η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας. Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε 3.468 ακτές και 695 μαρίνες σε όλο τον κόσμο. Ενώ με 395 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει φέτος την 3η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 50 χώρες.

Με στόχο τις 13 σημαίες για το 2016 η Πιερία Όπως ανέφερε η «οικοδέσποινα» της εκδήλωσης κ.Ευαγγελία Ξυπτερά –Λάμπρου, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας γίνεται προσπάθεια, σε συνεργασία με αρμόδιους θεσμικούς φορείς, να αυξηθεί ο αριθμός των ελληνικών βραβευμένων ακτών και μαρίνων. Στην Πιερία κατά μια αυξήθηκαν φέτος οι γαλάζιες σημαίες. Στην παραλιακή ζώνη του δήμου Κατερίνης κυματίζουν πέντε πλέον σημαίες και εκτός από τις παραλίες της Καλλιθέας, της Παραλίας, της Ολυμπιακής Ακτής, του Κορινού σημαία απονεμήθηκε και στην ακτή Mediterranean Village. Στόχος τέτοιων πρωτοβουλιών, ανέφερε η κ. Ξυπτερά, είναι η αρμονική συνύπαρξη του φυσικού πλούτου, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της τουριστικής ανάπτυξης. «Εμείς από την πλευρά μας ως Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας θα συνεχίζουμε να πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε. Η ίδια ανακοίνωσε πως εκτός από τις πέντε αποκτηθείσες γαλάζιες σημαίες ακόμα μια παραλία στο δήμο Κατερίνης είναι υπό ένταξη για το 2016, όπως και στο δήμο Πύδνας Κολινδρού η παραλία Μακρυγιάλου αλλά και στο δήμο Δίου Ολύμπου οι παραλίες Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Σκοτίνας και Ν. Πόρων. Προσπάθεια γίνεται να ενταχθεί και η μαρίνα του Πλαταμώνα. «Εύχομαι του χρόνου να κυματίζουν 13 γαλάζιες σημαίες στο νομό μας» κατέληξε.

Εργαλείο η πράσινη πολιτική Ο πρόεδρος της Εταιρίας Προστασίας της φύσης, κ. Νίκος Πέτρου εστίασε στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς τονίζοντας πως η εταιρία δίνει ιδιαίτερο βάρος σε αυτό το κομμάτι. Επίσης, τόνισε πως έχει παρατηρηθεί αύξηση στην κατεύθυνση των επισκεπτών σε μέρη που εφαρμόζουν περιβαλλοντική και πράσινη πολιτική. «Η πράσινη πολιτική πρέπει να λειτουργήσει ως εργαλείο της προώθησης και ανάπτυξης του τουρισμού», ανέφερε. «Δυστυχώς η Ελλάδα φέτος είναι στην τρίτη θέση αντί της δεύτερης που βρισκόταν πέρυσι», προσέθεσε τονίζοντας ωστόσο ότι η εταιρία έχει στο πλευρό της τόσο το υπουργείο Περιβάλλοντος όσο και το υπουργείο Τουρισμού.

Να υπάρξει δραστηριοποίηση των δήμων «Οι γαλάζιες σημαίες είναι η πιστοποίηση αυτού που ήδη ξέρουμε για την Ελλάδα» επισήμανε η πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Ελισάβετ Χατζηνικολάου. «Στόχος μας είναι να είμαστε του χρόνου πρώτοι πανευρωπαϊκά» πρόσθεσε, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει πως «χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια από πλευράς των δήμων, χρειάζεται να υπάρξει δραστηριοποίηση». Ο ΕΟΤ στόχο έχει την προώθηση του θεσμού οπότε και των παραλιών και μαρίνων που διαθέτουν γαλάζια σημαία όπως ανέφερε.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, ο μητροπολίτης Κίτρους κ. Γεώργιος, η αντιπεριφεριάρχης Πιερίας Σοφία Μαυρίδου, εκπρόσωποι των τριών δήμων και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου. Εγκαίρως προσκεκλημένη ήταν και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, κ. Κουντουρά η οποία τελικώς δεν παραβρέθηκε, «σπάζοντας» παράδοση ετών, που θέλει τον Υπουργό Τουρισμού να παρίσταται στη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Σε δήλωση της στην «Π» η προέδρος του ΕΟΤ αναφέρθηκε στο νομό Πιερίας και την τουριστική του ανάπτυξη: «Η Πιερία είναι ένας τουριστικός νομός, ευλογημένος από πολλές απόψεις. Έχει μια καταπληκτική παραλιακή λωρίδα πολλών χιλιομέτρων, έχει την γειτνίαση με τον Όλυμπο εκτός από το γεγονός ότι είναι γνωστός παγκοσμίως, έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί κανείς να κινηθεί μεταξύ βουνού και θάλασσας σε μικρά χρονικά διαστήματα και μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έχει πολλά άλλα πλεονεκτήματα όπως ορεινούς οικισμούς , το Δίον φυσικά αλλά και υδροβιότοπους. Έχει στοιχεία στα οποία πρέπει επικεντρώσουμε, στη δημιουργία οργανωμένων τουριστικών προϊόντων και όταν λέω οργανωμένων, δεν εννοώ κατά ανάγκη πακέτων, εννοώ όμως προϊόντων που να μπορεί ο τουρίστας να μπει στο ίντερνετ να τα βρει, να τα αγοράσει και να ξέρει ότι την ημέρα που θα φτάσει θα είναι εκεί οι άνθρωποι που θα τα ερμηνεύσουν. Θα του κάνουν ερμηνεία περιβάλλοντος αν πρόκειται για υδροβιότοπους, ειδικά για προστατευόμενες περιοχές, θα μάθει ότι πρέπει να μάθει, θα δει ότι πρέπει να δει και τελικά η κατανόηση είναι αυτή που μένει στον τουρίστα και δημιουργεί ένα πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα

Ολυμπία Ευαγγέλου